Την Πέμπτη 1/12/2022 πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Προϊσταμένου της Τριμελούς Διοίκησης του Πρωτοδικείου Αθηνών, κ. Λινού με αντιπροσωπεία του ΔΣ απαρτιζόμενη από τον Πρόεδρο ΔΣΑ, κ. Δημήτρη Βερβεσό και τους συμβούλους εκπροσώπους του ΔΣΑ στο Πρωτοδικείο, κ.κ. Φώτη Γιαννούλα και Γιάννη Αβαρκιώτη, η οποία του έθεσε υπ’ όψιν του Προϊσταμένου προβλήματα του Πρωτοδικείου που απαιτούν άμεση αντιμετώπιση.
Επ’ αυτών, ενημερώνουμε το σώμα για τα εξής:
(α) ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΦΕΡΕΓΓΥΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ:
Επισημάνθηκε στον Προϊστάμενο ότι παρατηρούνται δραματικές καθυστερήσεις περί την έκδοση των πιστοποιητικών, γεγονός που προκαλεί καθημερινά τεράστιο κίνδυνο στις συναλλαγές και μάλιστα με πολύ μεγάλο οικονομικό αντικείμενο. Οι παρατηρούμενες καθυστερήσεις εμφανίζονται στον πίνακα που παραθέτουμε στη συνέχεια.
Ο Προϊστάμενος μας ενημέρωσε ότι η καθυστέρηση οφείλεται αφ’ ενός μεν σε ελλείψεις προσωπικού, αφ’ ετέρου σε λειτουργικά προβλήματα του ηλεκτρονικού συστήματος. Προτάθηκε η λύση της συγκρότησης συνεργείων υπερωριακής απασχόλησης από τον προσεχή μήνα, λύση που θα μπορούσε να δώσει σημαντική ανάσα στο πρόβλημα.
Αναμένεται η έγκριση της πρότασης και η σχετική πίστωση από το Υπουργείο Δικαιοσύνης.
(β) ΠΡΟΣΩΡΙΝΕΣ ΔΙΑΤΑΓΕΣ:
Πιθανόν λόγω του μεγάλου κύματος διαδικασιών εκτέλεσης, αλλά και του νέου οικογενειακού δικαίου η κατάσταση με τον προσδιορισμό των αιτημάτων προσωρινών διαταγών είναι εκτός ελέγχου για άλλη μια φορά.
Τις μέρες αυτές τα αιτήματα προσωρινών διαταγών προσδιορίζονται ΜΕΤΑ 15 ΜΕΡΕΣ ΠΕΡΙΠΟΥ, κάτι αδιανόητο για το Πρωτοδικείο της πρωτεύουσας. Προτείναμε λύσεις που όλες τους έχουν ως κοινό στοιχείο την ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΩΝ που θα δικάζουν τα αιτήματα αυτά.
Υποβλήθηκαν επιμέρους τεχνικού χαρακτήρα προτάσεις και αναμένουμε την ανταπόκριση από πλευράς Πρωτοδικείου.
Πέραν αυτών, συζητήθηκαν με τον Προϊστάμενο και τα εξής ζητήματα:
(α) ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ:
Το τελευταίο διάστημα παρατηρήθηκε πρόβλημα στο αρχείο των Ασφαλιστικών Μέτρων, καθώς το ίδιο γραφείο εξυπηρετεί και τα θέματα νομικής βοήθειας. Είχε αναρτηθεί ανακοίνωση από τους υπαλλήλους της Γραμματείας ότι το διάστημα από 11:00 π.μ. μέχρι 12:30 μ.μ. κάθε μέρα το γραφείο θα εξυπηρετεί τα ζητήματα νομικής βοήθειας, αποκλείοντας ουσιαστικά κατά το σημαντικότερο κομμάτι της μέρας τους δικηγόρους που αναζητούν δικογραφίες από το αρχείο. Μετά διαμαρτυρίες συναδέλφων δόθηκε εντολή από την Διοίκηση για «παράλληλη εξυπηρέτηση» των δύο κατηγοριών ενδιαφερομένων. Μετά την επικοινωνία μας με τον κ. Λινό μας δόθηκε η διαβεβαίωση ότι δόθηκε εντολή για ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ εξυπηρέτηση των δικηγόρων από το ανωτέρω Γραφείο καθ’ όλη την διάρκεια του ωραρίου.
(β) ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΑ:
Υποβλήθηκε στον Προϊστάμενο η πρόταση περί άμεσου προσδιορισμού δικασίμου και αναγραφής της στην πράξη κατάθεσης και στις περιπτώσεις κλήσεων της νέας τακτικής διαδικασίας, όταν δεν συντρέχει περίπτωση εκ νέου προθεσμίας 90 ημερών.
Η σημερινή κατάσταση δημιουργεί ανασφάλεια δικαίου, που κανείς λόγος δεν υπάρχει, για να διατηρείται.
Ο Προϊστάμενος συμμερίστηκε τον προβληματισμό και επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί αφού δει και το τεχνικό σκέλος του θέματος.
(γ) ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΩΝ:
Επισημάνθηκε επίσης στον Προϊστάμενο του Δικαστηρίου ότι απαντώνται πλέον σε πολύ μεγάλο βαθμό προσβλητικές συμπεριφορές υπαλλήλων της Γραμματείας του Δικαστηρίου προς δικηγόρους (όλων των ηλικιών).
Είναι κατανοητό ότι η έλλειψη υπαλλήλων σε συνδυασμό με την μεγάλη πίεση που είναι σύμφυτη με το αντικείμενο της δουλειάς όλων μας στα δικαστήρια, μπορεί να αυξάνουν την ένταση, καταστήσαμε όμως σαφές τέτοιου είδους συμπεριφορές δεν μπορούν να γίνονται ανεκτές.
Ο Προϊστάμενος δεσμεύθηκε να προβεί σε άμεσες κινήσεις.